Τέλος η κοροϊδία των influencers στο Instagram

Τέλος η κοροϊδία των influencers στο Instagram

Τέλος η κοροϊδία των influencers στο Instagram: Από τώρα και έπειτα οι influencer θα πρέπει να δηλώνουν αν πληρώθηκαν, πήραν δώρο ή δανείστηκαν αυτά που διαφημίζουν στο Instagram…

Ζούμε στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας των social media, με κάθε εγχώριο ή διεθνούς φήμης χρήστη τους, να δηλώνει και «influencer». Μοντέλα, τραγουδίστριες, παρουσιάστριες, ηθοποιοί, τηλεπερσόνες ή… απόφοιτοι ριάλιτι, ποζάρουν στο Instagram με μία μπάρα δημητριακών στο χέρι, ένα ολοκαίνουριο ζευγάρι αθλητικών παπουτσιών, ενώ δέχονται περιποίηση από κάποιο κέντρο spa, φορώντας τα σέξι μαγιό ή εσώρουχα απολαμβάνοντας τις διακοπές τους σε κάποιο πολυτελές ξενοδοχείο, κτλ, κτλ. γνωστό το story το βλέπουμε άλλωστε κάθε μέρα.

Και επειδή ο τζάμπα έχει πεθάνει εδώ και καιρό και προφανώς το ίδιο έχει πάθει και η αθωότητα είναι λοιπόν κάτι παραπάνω από προφανές ότι πίσω από όλες αυτές τις δήθεν αυθόρμητες φωτογραφίες κρύβεται ένας χορηγός.

Οπότε, είτε έχουμε κάποιο δώρο, είτε κάποιο δανεισμό ή κάποια εν τέλη πληρωμή που πήγε στον χρήστη… influencer με σκοπό την έμμεση διαφήμιση στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και αυτή η δοσοληψία γίνεται σχεδόν πάντα… μαύρα, χωρίς να δίνεται λογαριασμός, κλπ κλπ…

Όλα αυτά όμως φαίνεται να αλλάζουν, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα των Times του Λονδίνου.

Μάλιστα 16 «σταρ» των social media, ανάμεσά τους οι τραγουδίστριες Ελι Γκούλντινγκ και Ρίτα Ορα, τα μοντέλα Ρόζι Χάντινγκτον-Γουάιτλι και Αλέξα Τσανγκ και η vlogger Ζοέλα, συμφώνησαν σε αλλαγή του τρόπου με τον οποίον θα κάνουν από εδώ και πέρα τις αναρτήσεις.

Θα πρέπει δηλαδή, να δηλώνουν ξεκάθαρα αν έχουν πληρωθεί ή έχουν λάβει δώρα, ή αν είναι δανεικά τα προϊόντα που προωθούν και διαφημίζουν και τα επιστρέφουν μετά τη φωτογράφιση.

Η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται μετά τις προειδοποιήσεις της αρμόδιας βρετανικής ρυθμιστικής αρχής Competition and Markets Authority (CMA), ότι τα ποστ τους ενδέχεται να παραβιάζουν το καταναλωτικό δίκαιο.

Σύμφωνα με την CMA, οι online διαφημίσεις με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ενισχύουν τα brands, αλλά ταυτόχρονα μπορούν επίσης να είναι παραπλανητικές. Η CMA δεν ανέφερε αν οι συγκεκριμένες influencers παραβίασαν το καταναλωτικό δίκαιο, αλλά είπε πως όλες τους δέχθηκαν οικειοθελώς να αλλάξουν τις πρακτικές τους.

Σε κάθε περίπτωση, αν τελικά δεν συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της CMA, μπορεί να φτάσουν μέχρι το δικαστήριο, αντιμετωπίζοντας από βαριά πρόστιμα μέχρι ποινή φυλάκισης έως και δύο χρόνια.

Φυσικά, όλα αυτά είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς το Instagram είναι γεμάτο από λεγόμενους brand ambassadors και influencers, που διαφημίζουν διαρκώς κάθε λογής προϊόντα. Απλώς, η CMA, από κάπου έπρεπε να αρχίσει την έρευνά της και έτσι, προσανατολίστηκε σε μερικά από τα άτομα με την μεγαλύτερη επίδραση στα social media στη Βρετανία. Έπεται όμως και συνέχεια, τόσο στην Βρετανία, όσο και στις υπόλοιπες χώρες στην Ευρώπη…

Μεγάλο ξεκαθάρισμα στο Instagram

Advertisements

Related Posts

Υπό διωγμό η ανεξάρτητη δημοσιογραφία
Υπό διωγμό η ανεξάρτητη δημοσιογραφία
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Πότε έρχονται οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας
Πότε έρχονται οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας;
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Αρέσει σε %d bloggers: