Μέτρα κατά των social media από Κομισιόν

Μέτρα κατά των social media από Κομισιόν

Μέτρα κατά των social media από Κομισιόν: Η Κομισιόν παίρνει μέτρα των social media που προσπαθούν να χειραγωγήσουν εκλογές

Το Ευρωκοινοβούλιο έπειτα από συζήτηση κατά τη τρέχουσα Σύνοδο ενέκρινε ψήφισμα για μέτρα για την αποτροπή “χειραγώγησης των εκλογών” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και τις αναγκαίες δράσεις για την αναβάθμιση των κανόνων περί ανταγωνισμού της ΕΕ, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη την ψηφιακή πραγματικότητα.

Οι Ευρωβουλευτές ζητούν τον πλήρη έλεγχο του Facebook από τα όργανα της ΕΕ, την επικαιροποίηση των εκλογικών νόμων ώστε να αντικατοπτρίζουν τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα καθώς και από τα κράτη μέλη να διερευνήσουν ισχυρισμούς περί κατάχρησης του πολιτικού διαδικτυακού χώρου από ξένες δυνάμεις.

Πιο συγκεκριμένα, μετά το σκάνδαλο Facebook-Cambridge Analytica, οι ευρωβουλευτές καλούν το Facebook να επιτρέψει στα όργανα της ΕΕ να διεξάγουν πλήρη έλεγχο για την αξιολόγηση της προστασίας των δεδομένων και της ασφάλειας των προσωπικών πληροφοριών των χρηστών μετά το σκάνδαλο που αποκαλύπτει ότι τα δεδομένα των 87 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook αποκτήθηκαν λανθασμένα και καταχράστηκαν, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Οι ευρωβουλευτές δηλώνουν ότι το Facebook όχι μόνο παραβίασε την εμπιστοσύνη των ευρωπαίων πολιτών “αλλά και παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ”. Συστήνουν στο Facebook να κάνει αλλαγές στην πλατφόρμα του προκειμένου να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων.

Σχετικά με τις εκλογές, προκειμένου να αποφευχθεί η παρέμβαση των εκλογικών παραγόντων μέσω των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, οι ευρωβουλευτές προτείνουν:

  • την εφαρμογή συμβατικών εκλογικών εγγυήσεων “off-line”, όπως είναι οι κανόνες για τη διαφάνεια και τα κατώτατα όρια των δαπανών, ο σεβασμός των περιόδων σιωπής και η ίση μεταχείριση των υποψηφίων
  • εύκολη αναγνώριση της πληρωμένης διαδικτυακής πολιτικής διαφήμισης και της οργάνωσης πίσω από αυτήν.
  • απαγόρευση της χρήσης προφίλ για εκλογικούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης διαδικτυακής συμπεριφοράς που μπορεί να αποκαλύψει πολιτικές προτιμήσεις
  • οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης να προσδιορίζουν το περιεχόμενο που δημοσιεύουν, να επιταχύνουν την διαδικασία αφαίρεσης ψευδών λογαριασμών και να συνεργάζονται με ανεξάρτητους ελεγκτές και ακαδημαϊκούς, προκειμένου να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση

Πιο αυστηρή η πολιτική διαφήμιση στο Facebook

Related Posts

Μέχρι Κολούμπια τα fake news του Άδωνι
Μέχρι Κολούμπια τα fake news του Άδωνι
Τα πάντα για τις ευρωεκλογές
Τα πάντα για τις ευρωεκλογές
Ξεκινούν οι πιο σημαντικές ευρωεκλογές
Ξεκινούν οι πιο σημαντικές ευρωεκλογές της τελευταίας 40ετίας
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Αρέσει σε %d bloggers: