Έρχονται και τα Facebook News

Έρχονται και τα Facebook News

Έρχονται και τα Facebook News: Το Facebook «εγκαινίασε» τη νέα ειδησεογραφική του ενότητα στις ΗΠΑ με στόχο την δήθεν καταπολέμηση των fake news…

Η Facebook Inc. μόλις λάνσαρε μια ξεχωριστή καρτέλα ειδήσεων στην εφαρμογή της, προσφέροντας στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο στα άρθρα που βλέπουν και παρέχοντας χρήματα στους εκδότες των οποίων οι ιστορίες παρουσιάζονται.

Το τμήμα ειδήσεων, που ονομάζεται Facebook News, βοηθά τον γίγαντα κοινωνικής δικτύωσης σε δύο μέτωπα: Είναι μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση και ταυτόχρονα να βελτιωθούν οι σχέσεις με εταιρείες μέσων ενημέρωσης, οι οποίες έχουν παραπονεθεί ότι το Facebook έχει επωφεληθεί προβάλλοντας διαφημίσεις μαζί με τα άρθρα τους. Βέβαια, στην πραγματικότητα οι στόχοι από μια τέτοια κίνηση είναι άλλοι… και συνοψίζονται σαφώς στο ακόμα μεγαλύτερο κέρδος του τεχνολογικού κολοσσού των social media αλλά και στον ακόμα μεγαλύτερο έλεγχο της πληροφορίας που φτάνει στον τελικό χρήστη… δηλαδή με 2 λέξεις… κέρδος και λογοκρισία!!!

Το Facebook News πάντως έκανε ντεμπούτο την προηγούμενη βδομάδα σε μερικούς χρήστες στις Η.Π.Α. Θα περιλαμβάνει άρθρα επιλεγμένα εν μέρει από τους υπαλλήλους του Facebook που «δεν θα έχουν συντακτική παρέμβαση από κανέναν στην εταιρεία». Το περιεχόμενο που θα εμφανίζει η καρτέλα θα είναι επίσης εξατομικευμένο με βάση τα νέα που προτιμούν οι χρήστες και μπορούν να κρύψουν άρθρα, θέματα ή εκδότες που δεν θέλουν να δουν.

Η εταιρεία αναφέρει στο επίσημο blog της ότι ο σκοπός δεν είναι να ανακυκλώνονται οι ειδήσεις που βλέπουμε στο News Feed του λογαριασμού μας από σελίδες που ακολουθούμε ή από sponsored αναρτήσεις. Τα μέσα που ενδιαφέρονται να δουν τις ειδήσεις τους μέσα σε αυτήν την ενότητα θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα standards ακεραιότητας και εγκυρότητας για να πάρουν έγκριση από τη Facebook, ενώ θα υπόκεινται σε διαρκείς ελέγχους για να διασφαλίζεται η αξιοπιστία τους (π.χ. αν υπάρχει clickbait, ρητορική μίσους, παραπληροφόρηση).

Επιπλέον, εάν κάποιος χρήστης διατηρεί συνδρομή σε κάποιο μέσο ενημέρωσης (π.χ. Financial Times) θα μπορεί να τη μεταφέρει εντός του κοινωνικού δικτύου για να παρακολουθεί τα νέα απευθείας από την εφαρμογή του Facebook.

Η καρτέλα θα περιλαμβάνει άρθρα από περίπου 200 εκδότες, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών μεγάλων outlets όπως των Washington Post, Wall Street Journal, NBC News και ABC News, καθώς και τοπικά μέσα σε μεγάλες πόλεις όπως το Chicago Tribune και το Dallas Morning News. Επίσης, θα περιλαμβάνει και συντηρητικές ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένης της Breitbart News.

«Εργαστήκαμε πολύ σκληρά για να τιμήσουμε το επιχειρηματικό τους μοντέλο και να αναγνωρίσουμε τη σημασία του γνήσιου ρεπορτάζ», δήλωσε σε συνέντευξη ο Campbell Brown, ο οποίος επιβλέπει τις εταιρικές σχέσεις των εταιρειών ειδήσεων με το Facebook.

Τα στελέχη του Facebook λένε ότι επέλεξαν τους εκδότες με βάση έρευνες που βρήκαν ότι οι χρήστες να θέλουν περισσότερα άρθρα σχετικά με την ψυχαγωγία, την υγεία, τις επιχειρήσεις και τον αθλητισμό.

Σε σχετική δημοσίευση στο blog της εταιρείας, εκπρόσωποι του Facebook δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να εμφανίζονται ειδησεογραφικά άρθρα στη «ροή ειδήσεων» ωστόσο η δημιουργία μιας ειδικής «καρτέλας» αποκλειστικά γι’ αυτό «θα δώσει στους ανθρώπους μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στις ιστορίες που διαβάζουν καθώς και τη δυνατότητα να εξερευνήσουν ένα ευρύτερο φάσμα των ειδησεογραφικών ενδιαφερόντων τους, απευθείας από την εφαρμογή του Facebook».

Τα στελέχη του Facebook ανέφεραν επίσης ότι η «καρτέλα» των ειδήσεων αναπτύχθηκε σε συνεννόηση με εκδότες και βασίστηκε στο feedback μιας έρευνας που πραγματοποίησε φέτος η εταιρεία σε πάνω από 100.000 χρήστες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όπως φαίνεται, το περιεχόμενο της κατηγορίας αυτής, θα καθορίζεται τόσο από ανθρώπους/δημοσιογράφους όσο και από αλγόριθμους, που ουσιαστικά θα «αποφασίζουν» ποιες ειδήσεις θα εμφανιστούν στον καθένα.

Θα υπάρχει για παράδειγμα, μια ειδική «ενότητα» που θα περιέχει τις «σημερινές ειδήσεις» της οποίας την επιμέλεια θα έχουν δημοσιογράφοι που θα υπογραμμίζουν ουσιαστικά τις μεγαλύτερες εθνικές ειδήσεις ενώ παράλληλα οι αλγόριθμοι του Facebook θα προτείνουν θέματα ανάλογα με τη δραστηριότητα και τις προτιμήσεις του κάθε χρήστη. Από την άλλη, ο κάθε χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να «κρύψει» άρθρα ή να επιλέξει ανάμεσα σε κατηγορίες όπως επιχειρήσεις, ψυχαγωγία, υγεία, επιστήμη και τεχνολογία.

Η εταιρεία αποφάσισε να συνδυάσει τη μηχανική μάθηση με την ανθρώπινη/ δημοσιογραφική επιλογή καθ’ ότι οι εκδότες ανησυχούσαν ότι η τεχνολογία έχει τα όρια της – και είχαν δίκιο σύμφωνα με το σχετικό blog post. «Έχουμε πρόοδο να κάνουμε πριν μπορέσουμε να βασιστούμε μόνο στην τεχνολογία για να προσφέρουμε έναν ποιοτικό προορισμό ειδήσεων», σημειώνει χαρακτηριστικά το Facebook.

Πόσοι χρησιμοποιούν το Facebook;

12 πληροφορίες που πρέπει να σβήσετε στο facebook

Advertisements

Related Posts

Virtual βόλτα στο μουσείο της Honda
Virtual βόλτα στο μουσείο της Honda
Μια Lamborghini είναι μια… Lamborghini
Μια Lamborghini είναι μια… Lamborghini
Βόλτα στο μουσείο της Lamborghini
Βόλτα στο μουσείο της Lamborghini
Online βόλτα στο μουσείο της Mazda
Online βόλτα στο μουσείο της Mazda
Αρέσει σε %d bloggers: