Τα λάθη της Ελλάδας σε επενδύσεις – εξαγωγές

Τα λάθη της Ελλάδας σε επενδύσεις – εξαγωγές

Τα λάθη της Ελλάδας σε επενδύσεις – εξαγωγές: Ποια είναι τα βασικά “αγκάθια” στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων και την προώθηση των εξαγωγών;

8 «αγκάθια» συναντά η προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα και η προώθηση των εξαγωγών, όπως αποκαλύπτει έκθεση του ολλανδικού υπουργείου Εξωτερικών. Μάλιστα η συγκεκριμένη έκθεση είχε κυκλοφορήσει χρόνια πριν και είχε υποβληθεί στην ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο του έργου της Task Force Greece τις καλές εκείνες εποχές των… μνημονίων.

Η συγκεκριμένη έκθεση, με τίτλο «A Trade Promotion Strategy for Greece, Report», περιελάμβανε αρκετές υποδείξεις προς το ελληνικό δημόσιο αλλά και αρκετές διαπιστώσεις για τα αίτια στην δυσκολία προσέγγισης επενδύσεων στην Ελλάδα αλλά και στο γνωστό επίσης βάσανο της αποτελεσματικής προώθησης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.

Στη μελέτη αυτή ξεχωρίζουν οκτώ βασικές παρατηρήσεις και μπορεί βέβαια το συγκεκριμένο report να είναι ελαφρώς… μπαγιάτικο, ωστόσο, όπως θα διαπιστώσετε και εσείς λίγα ουσιαστικά βήματα φαίνεται να έχουν δρομολογηθεί με σκοπό την επίλυση προβλημάτων που εντοπίζονται…

Τα λάθη της Ελλάδας σε επενδύσεις – εξαγωγές
  1. Τα μεγάλα διοικητικά και γραφειοκρατικά εμπόδια για τις εξαγωγές.
  2. Την απουσία έμπρακτης υποστήριξης για εξωστρεφείς στρατηγικές πωλήσεων.
  3. Τη στενή εξαγωγική βάση, που δεν επιτρέπει στις ελληνικές επιχειρήσεις να καρπωθούν τα οφέλη των ξένων αγορών.
  4. Την τρέχουσα προώθηση του εμπορίου και τις προωθητικές ενέργειες που δεν στοχεύουν σε αγορές με μεγάλες δυνατότητες ενώ σημαντικά θέματα στρατηγικής δεν αντιμετωπίζονται.
  5. Την έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων φορέων («οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν επιδιώκουν τη μεταξύ τους συνεργασία», αναφέρεται χαρακτηριστικά).
  6. Την απουσία προσπαθειών προσέλκυσης ξένων κεφαλαίων για επενδύσεις σε καινοτόμες αναπτυξιακές πολιτικές.
  7. Την απουσία ενιαίου εθνικού εμπορικού χαρακτήρα (branding), καθώς και μιας συνεπούς εθνικής προσέγγισης.
  8. Την απουσία της απαραίτητης οικονομικής διπλωματίας.

Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία κυρίως χρόνια έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια ανατροπής της συγκεκριμένης κατάστασης και εξαφάνισης των 8 αυτών… αγκαθιών, κάτι που αποτυπώνεται και στα σχετικά στατιστικά κυρίως των ετών 2017, 2018 και φυσικά του 2019. Ωστόσο, πολλά είναι ακόμα τα βήματα που πρέπει να υλοποιηθούν ουσιαστικά ώστε να αλλάξει πλήρως η εικόνα που παρουσιάζει η Ελλάδα στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων και την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών…

Ποιος ο ρόλος του marketing στις εξαγωγές;

Τα απαραίτητα βήματα για εξαγωγές

photo: pixabay.com

Related Posts

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Εντυπωσιακή η πρόοδος της Ελλάδας
Εντυπωσιακή η πρόοδος της Ελλάδας
Κράζουν ακόμα και στον ΣΚΑΙ για τους διορισμούς
Κράζουν ακόμα και στον ΣΚΑΙ για τους διορισμούς
Θάβουν το σκάνδαλο Novartis αλλά δεν τους βγαίνει
Θάβουν το σκάνδαλο Novartis αλλά δεν τους βγαίνει
Αρέσει σε %d bloggers: