Κορυφαία η Ελλάδα στις μεταφορές LNG

Κορυφαία η Ελλάδα στις μεταφορές LNG

Κορυφαία η Ελλάδα στις μεταφορές LNG: Κορυφαίος παίκτης στις θαλάσσιες μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου η Ελλάδα

Τελευταία ο Aμερικανός πρόεδρος εκθειάζει μεταξύ άλλων και τις ενεργειακές πηγές της χώρας του.

Για παράδειγμα, συνέστησε το υγροποιημένο φυσικό αέριο Liquiefied Natural Gas LNG από τις ΗΠΑ ως την καλύτερη εναλλακτική και καταφέρθηκε κατά του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2 από τη Ρωσία στη Γερμανία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα αυξάνει σταδιακά την κατανάλωση υγροποιημένου αερίου μέσω ενός γιγαντιαίου κυβερνητικού προγράμματος, με στόχο τη μεταπήδηση σε ένα πιο «πράσινο» καύσιμο ανάμεσα στα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.

Παρόμοια είναι η τάση και από τις υπόλοιπες χώρες.

Η χρήση LNG εισέρχεται όλο και πιο δυναμικά στον ενεργειακό χάρτη και η διάθεσή του έχει ξεπεράσει παγκοσμίως τις πωλήσεις άνθρακα και αργού πετρελαίου.

Την ίδια στιγμή που η Γερμανία κατασκευάζει τερματικούς σταθμούς LNG ανά τον κόσμο για να μπορεί να εισάγει ολοένα και περισσότερες ποσότητες, μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, η Ελλάδα, κυριαρχεί στις θαλάσσιες μεταφορές.

Σ’ αυτό το σημείο βέβαια να σημειωθεί το γεγονός ότι η μεταφορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου γίνεται αποκλειστικά διά της θαλάσσιας οδού με δεξαμενόπλοια.

Κάθε δεύτερο δεξαμενόπλοιο που παραγγέλνεται στα ναυπηγεία της Ασίας ανήκει σε κάποιον από τους Έλληνες πλοιοκτήτες…

Το παραπάνω δείχνει πρακτικά ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αντιληφθεί τις μεγάλες προοπτικές και ευκαιρίες που ανοίγονται στον συγκεκριμένο τομέα αυτών των μεταφορών.

Και φαίνεται να είναι μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Χαρακτηριστικό του πόσο μπροστά φαίνεται να βρίσκονται οι Έλληνες εφοπλιστές είναι το γεγονός ότι με βάση τα στοιχεία της εταιρείας αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, καμιά γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει παραγγείλει πρόσφατα κατάλληλα πλοία για να μεταφέρουν LNG

Την ίδια στιγμή οι Έλληνες εφοπλιστές υπέγραψαν παραγγελίες ύψους 9 δις δολαρίων για τάνκερ LNG το 2018!!!

Και το πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση για αυτά τα πλοία διαπιστώνεται εύκολα αρκεί κάποιος να δει τα στοιχεία που δίνει η Vessels Value για το ύψος μίσθωσης αυτών των πλοίων.

Πιο συγκεκριμένα, για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω του Ειρηνικού στην Ασία μια πλοιοκτήτρια εταιρεία ζητά ημερησίως 190.000 δολάρια. Και με βάση τα στατιστικά δεδομένα οι τιμές αυτές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια βρίσκονται 5 φορές πάνω…

«Οι τιμές έχουν φτάσει σε ανώτατο επίπεδο, και θα παραμείνουν για πολλούς ακόμη μήνες σε αυτό το υψηλό επίπεδο» υποστηρίζει ο Κορτ Σμιθ, αναλυτής της εταιρείας Vessels Value.

Υπάρχει μάλιστα το ενδεχόμενο, όπως επισημαίνουν οι γνώστες του κλάδου, τα επόμενα χρόνια οι υπάρχουσες δυνατότητες μεταφοράς LNG να μην επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες.

Που σημαίνει ότι η Γερμανία ως χώρα εισαγωγής LNG θα εξαρτάται από τις δυνατότητες και την επιχειρηματική στρατηγική κυρίως των Ελλήνων εφοπλιστών

To Κατάρ κάνει στροφή στο φυσικό αέριο

Related Posts

Παγκόσμια κινητοποίηση για την κλιματική αλλαγή
Παγκόσμια κινητοποίηση για την κλιματική αλλαγή
Είναι η ζάχαρη όντως κακή για την υγεία;
Είναι η ζάχαρη όντως κακή για την υγεία;
Ένα απίθανο σκάνδαλο στην βιομηχανία της ζάχαρης
Ένα απίθανο σκάνδαλο στην βιομηχανία της ζάχαρης
Ζήσαμε το πιο θερμό καλοκαίρι
Αρέσει σε %d bloggers: