Ηλεκτρονικά διόδια από το 2013….

Το Υπουργείο Υποδομών παγώνει κάθε διαπραγμάτευση για την μείωση των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους.

Αιτία, όπως αναφέρει, η άνοδος των επιτοκίων, τα οποία είναι σήμερα κατά πολύ υψηλότερα από αυτά που ίσχυαν το 2007, όταν υπεγράφησαν οι συμβάσεις, καθιστώντας απαγορευτική οποιαδήποτε διαπραγμάτευση. Παράλληλα, προωθείται νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με τη οποία η μη καταβολή διοδίων θα θεωρείται φορολογικό αδίκημα, καθώς το δημόσιο χάνει τον ΦΠΑ που αντιστοιχεί.

Εν τω μεταξύ, σε δύο μήνες αρχίζει η λειτουργία των διοδίων στα Μάλγαρα στην Εγνατία οδό και ένα μήνα αργότερα θα λειτουργήσει επίσης σταθμός στον Πολύμυλο. Το αντίτιμο των διοδίων καθορίζεται σε τρία λεπτά ανά χιλιόμετρο και σε έξι μήνες θα διαμορφωθεί συνολικά στα 2,80 ευρώ.

Αίσθηση και πολλά ερωτηματικά ωστόσο δημιουργεί η ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα, σύμφωνα με την οποία από το 2011 στην Εγνατία Οδό θα λειτουργήσει το σύστημα της Βινιέτας, που είναι μορφή εισιτηρίου χρονοχρέωσης και όχι χιλιομετρικής χρέωσης. Μάλιστα, θα το προμηθεύεται κανείς από το κινητό του, ή μέσω Ίντερνετ. Το σύστημα αυτό θα καταγράφει τα αυτοκίνητα, μέσω κάμερας.

Επίσης, ο κ. Ρέππας είπε ότι από το 2013 όλα τα διόδια θα είναι ηλεκτρονικά.

Σε ότι αφορά το χιλιομετρικό κόστος των διοδίων στην Εγνατία θα είναι κατά 10 λεπτά φθηνότερο από εκείνο των διοδίων στους εθνικούς δρόμους, που κατασκευάζονται με το σύστημα παραχώρησης.

Διόδια στην ΚρήτηΓιατί εμείς τώρα ασχοληθήκαμε μ’ αυτή την είδηση εδώ στην Κρήτη;;;

Απλά μας έκανε εντύπωση ότι το εισιτήριο για τα διόδια θα είναι υπό μορφή χρονοχρέωσης. Δεν γινόταν λοιπόν να μην εκφράσουμε τις καλοπροαίρετες απορίες μας…

Πρώτον, αν κάποιος για τον οποιοδήποτε λόγο δεν θέλει να κινηθεί γρήγορα, ή επιθυμεί να κάνει στάση για την ανάγκη του, θα πρέπει να πληρώσει ακριβότερα από κάποιον άλλο που διανύει την ίδια ακριβώς απόσταση;

Η δεύτερη και πιο πονηρή απορία είναι, δηλαδή κάποιος που θα κινηθεί πιο γρήγορα για την ίδια απόσταση θα πληρώσει λιγότερο; Δηλαδή το ίδιο το Υπουργείο Μεταφορών μας «συμβουλεύει» να κινηθούμε πιο γρήγορα, άρα και με μεγαλύτερες ταχύτητες;

Αν είναι έτσι να αρχίσουμε και εμείς εδώ στην Κρήτη να κάνουμε απόλυτους χρόνους στα δημόσια οδικά δίκτυα, γιατί δεν νομίζω να μας ξεχάσουν και να μας αφήσουν χωρίς διόδια,

χωρίς δρόμους μας έχουν αφήσει, χωρίς εισπρακτικά μέσα (διόδια) όμως αμφιβάλλω….

Advertisements

Related Posts

Έρχονται ηλεκτρονικές κλήσεις για παραβάσεις ΚΟΚ
Έρχονται ηλεκτρονικές κλήσεις για παραβάσεις ΚΟΚ
Οι πιο προσεκτικοί οδηγοί στην Ευρώπη
Οι πιο προσεκτικοί οδηγοί στην Ευρώπη
Η αφηρημάδα στην οδήγηση από κινητά και sms
Η αφηρημάδα στην οδήγηση από κινητά και sms
Κόκκινο το πιο ασφαλές χρώμα αυτοκινήτου
Κόκκινο το πιο ασφαλές χρώμα αυτοκινήτου
Αρέσει σε %d bloggers: