Αφιέρωμα στα πολύπλοκα τιμόνια της Formula 1

Αφιέρωμα στα πολύπλοκα τιμόνια της Formula 1, δείτε πως έφθασαν από το βολάν στα τεχνολογικά αριστουργήματα του σήμερα…

Χρόνο με το χρόνο τα τιμόνια των μονοθεσίων γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα καθώς εμπλουτίζονται με νέα κουμπιά, διακόπτες και ενδεικτικές λυχνίες.

formula 1 - steering wheels-09 formula 1 - steering wheels-06

Πρόκειται για μικρά τεχνολογικά αριστουργήματα με μια μεγάλη γκάμα από τεχνολογίες αιχμής όπως άλλωστε και τα μονοθέσια της Formula 1 και που φυσικά δεν θα μπορούσαν να μην κοστίζουν και ένα σκασμό λεφτά.

Αξίζει σ’ αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι ένα τιμόνι μονοθέσιου Formula 1 μπορεί να κοστίζει ακόμα και περισσότερα από 25.000 ευρώ!!!

Να πούμε βέβαια ότι πριν από μερικές δεκαετίες τα τιμόνια των μονοθεσίων της Formula 1 δεν είχαν περισσότερα από 10 κουμπιά, ενώ ακόμα πιο παλιά άντε να υπήρχαν 2-3 το πολύ. Για να μην πάμε στις πρώτες δεκαετίες του σπορ όπου υπήρχε το κλασικό… βολάν!!!

formula 1 - steering wheels-750px

Μέσα από από τα τιμόνια οι πιλότοι μεταξύ άλλων αλλάζουν ταχύτητες, ενεργοποιούν τον συμπλέκτη, τον περιοριστή ταχύτητας, βάζουν νεκρά και όπισθεν, ρυθμίζουν τα διαφορικά και την κατανομή πέδησης, την κατανάλωση, τη λειτουργία του κινητήρα, ενεργοποιούν την ενδοεπικοινωνία, πίνουν νερό ή ηλεκτρολύτες και χειρίζονται κι άλλα συστήματα του μονοθεσίου, όπως DRS, ERS κ.α.

Αναλόγως την ομάδα, ένα τιμόνι μπορεί να διαθέτει από 27 έως 30+ κουμπιά και διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών.

formula 1 - steering wheels-01

Στο video που ακολουθεί ο Lewis Hamilton μας παρουσιάζει το τιμόνι του για το 2016.

formula 1 - steering wheels-010“Είναι σαν να χρησιμοποιείς ένα κινητό τηλέφωνο τελευταίας τεχνολογίας για να ελέγχεις το μονοθέσιό σου”, λέει ο Sebastian Vettel και προσθέτει: “Κάθε χρόνο η κατάσταση χειροτερεύει και πλέον τα πράγματα έχουν γίνει επικίνδυνα. Πρέπει να μας καταλάβουν και να κάνουν κάτι πάνω σε αυτό το θέμα. Δεν είναι δυνατόν να οδηγείς στο όριο και να έχεις το νου σου στο ποιο κουμπί πρέπει να πατήσεις. Δεν είναι δυνατόν να κινείσαι με 300km/h και εσύ να βλέπεις το τιμόνι. Τίθεται θέμα ασφάλειας…”.

“Είμαστε στο όριο και είναι πολύ εύκολο να χάσουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας”, τονίζει ο Fernando Alonso.

Και η εξέλιξη των τιμονιών της Formula 1 όπως την παρουσιάζει η Sauber

Advertisements

Related Posts

Ο Χάμιλτον κατέκτησε τον τίτλο στη F1
Ο Χάμιλτον κατέκτησε τον τίτλο στη F1
Αν δεν έχει πίστα καρτ Ferrari το κρουαζιερόπλοιο
Αν δεν έχει πίστα καρτ Ferrari το κρουαζιερόπλοιο
Καρό σημαία για τον Λάουντα
Καρό σημαία για τον Λάουντα
Ο Ayrton Senna παραδίδει μαθήματα
Ο Ayrton Senna παραδίδει μαθήματα
Αρέσει σε %d bloggers: