Χαρουπόμελο: Το καλύτερο γλυκαντικό

Χαρούπι: λόγω της μεγάλης του περιεκτικότητας σε ασβέστιο, κάνει πολύ καλό στην… οστεοπόρωση! Θυμίζει κακάο… Χαρουπολάτα τεμάχιο 45 g, Θερμίδες (Kcal) 199, Πρωτεΐνες (g) 3,6, Υδατάνθρακες (g) 25,6, Λιπαρά (g) 11,9, Φυτικές ίνες (g) 6,4 Ο καρπός της χαρουπιάς (ξυλοκέρατο) έχει υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, φυτικές ίνες (κυρίως γαλακτομανάνες), ασβέστιο και βιταμίνες Β. Επειδή όταν ψηθεί και αλεστεί («χαρουπόσκονη») η γεύση του θυμίζει το κακάο, χρησιμοποιείται αντί αυτού σε διάφορα ροφήματα, προϊόντα επάλειψης και γλυκίσματα, με γνωστότερο το υποκατάστατο σοκολάτας («χαρουπολάτα»). Το σιρόπι που εξάγεται από τον καρπό («χαρουπόμελο») χρησιμοποιείται ως γλυκαντική ουσία. Το χαρούπι βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας: οι φυτικές του ίνες προσροφούν πολύ νερό στο έντερο και αυξάνουν την κινητικότητα του. Χαρουπόμελο η πιο αδυνατιστική υγιεινή συνήθεια Το σιρόπι αυτό προέρχεται από το χαρούπι ή ξυλοκέρατο – χοντρός, δερματώδης καρπός, γεμάτος από μια πυκνή αλευρώδη σάρκα με γλυκιά γεύση χρώματος κίτρινου ωχρού. Είναι εξαιρετικά θρεπτική τροφή, πλουσιότερο σε ασβέστιο ακόμα και από το γάλα (350mg ανά 100γρ), ενώ περιέχει φώσφορο, υδατάνθρακες, βιταμίνες Α και Β, πρωτεΐνες και πολλά μεταλλικά στοιχεία. haroupomelo Έχει την ιδιότητα να καταπραΰνει το στομάχι, βοηθά στην ομαλή λειτουργία του εντέρου και χρησιμοποιείται ως γλυκαντική ουσία σε διάφορα παρασκευάσματα (δημητριακά, γλυκά και ροφήματα). Το χαρουπόμελο αποτελεί πλούσια πηγή σιδήρου, μαγνησίου, καλίου και ριβοφλαβίνης και έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.

Advertisements

Related Posts

Νόστιμες τροφές εχθροί της χοληστερίνης
Νόστιμες τροφές εχθροί της χοληστερίνης
Τα «μαγικά» οφέλη του αβοκάντο
Τα «μαγικά» οφέλη του αβοκάντο
Τροφές που σταματούν το χρόνο
Τροφές που σταματούν το χρόνο
Παρεξηγημένες τροφές που είναι καλές
Παρεξηγημένες τροφές που είναι καλές
Αρέσει σε %d bloggers: