Τρελά λεφτά για lobbying από Google - Facebook

Τρελά λεφτά για lobbying από Google – Facebook

Τρελά λεφτά για lobbying από Google – Facebook: Τα σκάνδαλα και οι παραβάσεις αναγκάζουν Facebook και Google να ξοδεύουν τρελό χρήμα για lobbying…

Τι εννοούμε με τον όρο lobbying; Αν θέλουμε να το αντιστοιχήσουμε με κάποιο δικό μας όρο εδώ στην Ελλάδα θα ταίριαζε ίσως το… λάδωμα, φακελάκι ή το μίζα. Επειδή όμως μιλάμε για ΗΠΑ θα το ερμηνεύσουμε λίγο πιο… “φιλελεύθερα” ως την προσπάθεια που κάνουν οι μεγάλες εταιρίες να έχουν ισχυρή θέση και παρουσία στα κέντρα αποφάσεων της Ουάσινγκτον

Αν και για τις ΗΠΑ όταν θα μιλούσαμε παλιότερα για lobbying θα μας περνούσαν από το μυαλό εταιρίες οπλικών συστημάτων κυρίως, αυτό τώρα φαίνεται πως αλλάζει, μιας και για την χρονιά που πέρασε τα περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρία χρήματα για lobbying φαίνεται πως τα ξόδεψε μια τεχνολογική εταιρία και συγκεκριμένα η Google. Και δεν ήταν η μόνη τεχνολογική φίρμα που ξόδεψε πολλά για lobbying…

Πιο συγκεκριμένα όμως η Google, η οποία έσπασε και το δικό της ρεκόρ, έδωσε συνολικά 18 εκατ. δολάρια σε κάθε είδους δραστηριότητας lobbying σε διοικητικούς και κυβερνητικούς παράγοντες στην Ουάσινγκτον, προωθώντας υποθέσεις που αφορούν το εταιρικό της συμφέρον, όπως τα ζητήματα για τη μετανάστευση, τη φορολογία και την διαδικτυακή διαφήμιση.

Είναι επίσης η πρώτη φορά που μια τεχνολογική εταιρεία έδωσε τα περισσότερα χρήματα για lobbying από το 1998 που άρχισε η επίσημη καταγραφή των σχετικών δαπανών από μεμονωμένες εταιρείες.

Παραδοσιακά το πιο έντονο επιχειρηματικό λόμπινγκ έκαναν πάντα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και άμυνας. Οι AΤ&T, Boeing και Comcast συμπλήρωσαν την κορυφαία τετράδα του lobbying πέρυσι.

Δεν ήταν όμως μόνο η Google η μόνη τεχνολογική εταιρία που ξόδεψε πολύ χρήμα για lobbying, καθώς αυτή την τακτική ακολούθησαν και άλλες μεγάλες αμερικανικές φίρμες του συγκεκριμένου χώρου. Για παράδειγμα η Facebook ξόδεψε 11,6 εκατ. δολάρια, η Amazon 12,8 εκατ. δολάρια και η Apple 7,1 εκατ. δολάρια. Κάθε μια από τις παραπάνω επιχειρήσεις πρόσθεσε τουλάχιστον 1 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με το 2016.

Οι περισσότερες από τις τεχνολογικές επιχειρήσεις διοχέτευσαν τα χρήματα αυτά στα ζητήματα της ουδετερότητας του διαδικτύου, την αναβίωση της συμφωνίας DACA, και την υποτιθέμενη ρωσική παρέμβαση στις αμερικανικές εκλογές.

Επιπλέον, η Google έστρεψε τις προσπάθειές της στο μπλοκάρισμα νέων κανόνων που αφορούν τη διαφήμιση καθώς και την προώθηση των self-driving αυτοκινήτων.

Την ίδια στιγμή η Amazon επιδίωξε να περάσει τα νομοθετήματα που ευνοούν μεγάλο εύρος των δραστηριοτήτων της, όπως τη φορολογία για τις διαδικτυακές πωλήσεις, το cloud computing, και την παράδοση δεμάτων μέσω drones.

Από την πλευρά του η Facebook επικεντρώθηκε κυρίως στη μάχη κατά των fake news, ενώ η Apple πίεσε για ζητήματα που αφορούν την ψηφιακή ασφάλεια.

Το Facebook κάνει μαύρη προπαγάνδα

Related Posts

Το σωστό γραφείο φέρνει την ευτυχία
Το σωστό γραφείο φέρνει την ευτυχία
Βασανιστήριο το πρωινό ξύπνημα
Βασανιστήριο το πρωινό ξύπνημα
Τι ώρα πρέπει κανονικά να ξεκινάει η εργασία
Τι ώρα πρέπει κανονικά να ξεκινάει η εργασία;
Καθημερινές συνήθειες που μας κάνουν πιο ευτυχισμένους
Καθημερινές συνήθειες που μας κάνουν ευτυχισμένους
Αρέσει σε %d bloggers: