Τα μυστικά για το «σαφάρι» των αγορών

Τα μυστικά για το «σαφάρι» των αγορών

Τα μυστικά για το «σαφάρι» των αγορών: Μάχη δίνουν και φέτος οι αλυσίδες καταστημάτων, στο παιχνίδι της Black Friday και οι μικροί

Μάχη με την… Black Friday δίνουν και φέτος οι μεγάλες αλυσίδες πολυκαταστημάτων και καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών την ίδια στιγμή που και οι μικρότερες επιχειρήσεις μπαίνουν δυναμικά και φέτος στο παιχνίδι. Φέτος ο ανταγωνισμός στον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών αναμένεται να κορυφωθεί.

Πολλές αλυσίδες (Public, Media Markt, Πλαίσιο, Κωτσόβολος κ.α) έχουν ειδικά banner στα online καταστήματά τους και έχουν ξεκινήσει από σήμερα τη μάχη των προσφορών. Με αυτό τον τρόπο η κάθε εταιρεία προσπαθεί να κερδίσει προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της, φροντίζοντας από πριν να έχει ενημερώσει τους πελάτες της και μάλιστα για τα προϊόντα που οι ίδιοι έχουν επιλέξει ότι τους ενδιαφέρουν.

Ανάμεσα σε αυτές που συμμετέχουν είναι και σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών, και μάλιστα τη στιγμή που η αγορά αναδιαμορφώνεται. Από τη μία η Plaisio μπήκε πλέον και στις λευκές συσκευές. Δηλαδή στις κουζίνες, τα ψυγεία κ.λπ. Αντίστοιχα, τα Public είναι σε στρατηγική συμφωνία με τη Media Markt. Οπότε και από εκεί αναμένονται μεγάλες προσφορές για να χτυπήσουν τον ανταγωνισμό, με τους παραδοσιακούς παίκτες, όπως ο Κωτσόβολος, αλλά και νέους, να ετοιμάζουν τα δικά τους δέλεαρ για τους καταναλωτές.

Και τα supermarket κάνουν Black Friday!!!

Η AB Βασιλόπουλος προσφέρει έξτρα πόντους για την κάρτα AB Plus στις 100 πρώτες παραγγελίες που θα γίνουν online στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, ενώ από την πλευρά της η Σκλαβενίτης, η οποία όπως έχει δείξει σε όλη την πορεία της στο λιανεμπόριο δεν έχει δείξει και μεγάλο ενδιαφέρον στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, κάνει την έκπληξη κι ανακοινώνει εκπτώσεις 20% σε είδη σπιτιού και εποχικά είδη για τη Black Friday και το Σάββατο.

Η κατηγορία των ειδών σπιτιού είναι μία νέα δραστηριότητα για την Σκλαβενίτης και έχει αναπτυχθεί κυρίως σε καταστήματα της πρώην Carrefour που εντάχθηκαν στο δίκτυο της μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος.

Δείτε όμως και το σχετικό: Στο «κυνήγι» της Black Friday

Kαι μετά την Black Friday… η Cyber Monday

Μετά την Black Friday ακολουθεί η Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου και για την οποία τα διαδικτυακά καταστήματα εργάζονται πυρετωδώς. Στη διάρκεια της εν λόγω ημέρας – που ξεκίνησε στις ΗΠΑ αλλά γρήγορα εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο – οι εταιρείες πραγματοποιούν μεγάλες εκπτώσεις σε προϊόντα που είναι σε στοκ.

Πώς προέκυψε ο όρος Black Friday

Η Black Friday ορίζεται συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών (28/11). Έτσι, φέτος πέφτιε στις 29 Νοεμβρίου 2019. Η «Μαύρη Παρασκευή» έγινε θεσμός στις ΗΠΑ στις αρχές της δεκαετίας του ’60, όταν τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν χειρόγραφα σημειωμένα με μελάνι. Τότε, οι ημέρες με αρνητικούς ισολογισμούς στις πωλήσεις σημειώνονταν με κόκκινο χρώμα, ενώ οι ημέρες με θετικό αποτύπωμα σημειώνονταν με μαύρο.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday.

Τι πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής στις online αγορές;
  • Πρέπει να είσαι προσεκτικός ότι το προϊόν που επιλέγεις μέσω φωτογραφιών σ’ ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι σίγουρα αυτό που ψάχνεις.
  • Διάβασε τους όρους χρήσης και αγοράς, που πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος πότε θα λάβεις το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του ανάλογα και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λ.π.
  • Βεβαιώσου ότι η σελίδα πληρωμής του καταστήματος χρησιμοποιεί τεχνολογία κρυπτογράφησης SSL (Secure Sockets Layer). Όταν φτάσει η στιγμή της πληρωμής, η διεύθυνση της ιστοσελίδας πρέπει να ξεκινά με https:// και όχι απλά με http://.
  • Επίσης, στο κάτω δεξί μέρος του περιηγητή θα πρέπει να υπάρχει ένα λουκετάκι.

Διάβασε την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα, ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία σου για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι σε ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να σου παρέχει τη δυνατότητα κάθε φορά να επιλέγεις εάν επιθυμείς να διακόψεις οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.

Με την ολοκλήρωση της αγοράς σου, θα πρέπει να λάβεις επιβεβαίωση της παραγγελίας σου από το ηλεκτρονικό κατάστημα, η οποία συνήθως στέλνεται με e-mail. Στο συγκεκριμένο μήνυμα αναγράφονται τα σημαντικά στοιχεία της συναλλαγής, όπως ο αριθμός παραγγελίας, περιγραφή του προϊόντος που παρήγγειλες, ο χρόνος και ο τρόπος παράδοσης. Εάν δε λάβεις κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσεις με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησες την παραγγελία σου, για να δεις εάν υπήρξε κάποιο θέμα.

  • Εάν έχει παρέλθει ο προκαθορισμένος χρόνος παράδοσης του προϊόντος και δεν το έχεις παραλάβει επικοινώνησε με το ηλεκτρονικό κατάστημα.
  • Μόλις παραλάβεις το προϊόν, έλεγξε το προσεκτικά για να βεβαιωθείς ότι παραλαμβάνεις ακριβώς αυτό που έχεις παραγγείλει χωρίς κάποιο ελάττωμα. Μαζί με το προϊόν θα πρέπει να υπάρχει το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλες.
Οι εννέα στους δέκα γνωρίζουν τη «Μαύρη Παρασκευή»

Οι εκτιμήσεις για τις αγορές που προτίθενται να κάνουν στη Black Friday φαίνονται πιο ισόρροπα κατανεμημένες. Τα είδη ένδυσης και υπόδησης εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη προτίμηση (75%), αλλά το 44% προτίθεται να κάνει αγορές σε ηλεκτρονικά είδη (Η/Υ, κινητά, κτλ).

Συγκεκριμένα σε σχέση με το 2018, περισσότερα ή σημαντικά περισσότερα χρήματα υπολογίζουν να ξοδέψουν στη Black Friday 2019 το 45,5% των ερωτηθέντων ενώ μόλις 17% εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα ή σημαντικά λιγότερα. Το δε 77% “έχουν προγραμματίσει τις αγορές τους για τη συγκεκριμένη ημέρα ενώ ένας στους δύο (43%) θα κάνουν αγορές εξίσου σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα”.

Επιπλέον είναι αξιοσημείωτο πως μέσα σε τρία μόλις χρόνια το ποσοστό αναγνωρισιμότητας της συγκεκριμένης ημέρας “είναι τεράστιο αφού σχεδόν το 90% των Ελλήνων ξέρει την ημέρα, πότε είναι πριν ακόμη γίνει, λόγω των διαφημιστικών προγραμμάτων των εταιριών”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετική έρευνα του Εργαστηρίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Advertisements

Related Posts

Τα πιο γραφικά χωριά της Ευρώπης
Τα πιο γραφικά χωριά της Ευρώπης
Γραφικά ορεινά χωριά που μπορείς να ερωτευτείς
Γραφικά ορεινά χωριά που μπορείς να ερωτευτείς
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Η Γαλάζια Λίμνη της Ισλανδίας
Η Γαλάζια Λίμνη της Ισλανδίας
Αρέσει σε %d bloggers: