20 εκατ. ευρώ για την καινοτομία στη δημοσιογραφία

Χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ σε 120 projects από 26 ευρωπαϊκές χώρες για την καινοτομία στη δημοσιογραφία

Ανακοινώθηκαν οι αποδέκτες του 4ου γύρου χρηματοδότησης του DNI, με 120 projects από 26 ευρωπαϊκές χώρες να λαμβάνουν χρηματοδότηση 20.428.091 ευρώ για να ενισχύσουν έργα δημοσιογραφικής καινοτομίας.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη ανεβάζει το μέχρι σήμερα συνολικό ποσό χρηματοδότησης στα 94 εκατ. ευρώ. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι τον Οκτώβριο του 2015, ως μέρος του Digital News Initiative (DNI)μια συνεργασία μεταξύ της Google και εκδοτών Τύπου στην Ευρώπη για την υποστήριξη της υψηλού επιπέδου δημοσιογραφίας μέσα από την τεχνολογία και την καινοτομία – παρουσιάστηκε το Ταμείο Καινοτομίας Digital News Initiative συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά, στη φάση του τέταρτου γύρου, υποβλήθηκαν 685 συμμετοχές από 29 χώρες, με τις 102 να προκρίνονται για να λάβουν χρηματοδότηση. Από αυτά τα 102 έργα, τα 47 χαρακτηρίζονται πρωτότυπα (σε πρώιμο στάδιο, που δικαιούνται χρηματοδότηση έως 50.000 ευρώ), τα 33 μεσαίου βεληνεκούς (δικαιούνται μέχρι και 300.000 ευρώ χρηματοδότησης), ενώ τα 22 θεωρούνται μεγάλα έργα (δικαιούνται χρηματοδότηση μέχρι και 1 εκατ. ευρώ).

Κατά τον τελευταίο γύρο, τον περασμένο Ιούλιο, παρατηρήθηκε μια σημαντική αύξηση ενδιαφέροντος για έργα που σχετίζονται με την επαλήθευση γεγονότων, σε μια εποχή που τα fake news βρίσκονται σε άνθιση. Η συγκεκριμένη τάση συνεχίζεται και στον τρέχοντα γύρο, ειδικά για την κατηγορία των πρωτότυπων έργων. Από την άλλη, όσον αφορά στην κατηγορία των μεσαίων και μεγάλων έργων, ζητήθηκε από τους υποψήφιους να επικεντρωθούν στη νομισματοποίηση, γεγονός που οδήγησε στην αύξηση των μεσαίων και μεγάλων έργων που, μέσω της εκμάθησης των μηχανών, επιδιώκουν τη βελτίωση της επικοινωνίας περιεχομένου και τη μετατροπή όλο και περισσότερων αναγνωστών σε συνδρομητές.

Συνολικά, το 21% των επιλεγμένων έργων εστιάζει στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων, ενώ το 13% σχετίζεται με τη βελτίωση της αναζήτησης περιεχομένου με προσωποποίηση σε κλίμακα. Επιπλέον, σχεδόν το 37% των επιλεγμένων έργων αποτελούν συνεργασίες μεταξύ οργανισμών με παρόμοιους σκοπούς. Άλλα έργα περιλαμβάνουν στατιστικές μετρήσεις, ανάπτυξη του κοινού-στόχος καθώς και νέες διαφημιστικές ευκαιρίες.

Η ελληνική υποψηφιότητα που διακρίθηκε ως πρωτότυπο έργο, λαμβάνοντας χρηματοδότηση 50.000 ευρώ από το DNI είναι το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας για το έργο «Check-it: Clearly Visualizing Fake News on Social Media» («Έλεγξέ το: Απεικονίζοντας καθαρά τις ψεύτικες ειδήσεις στα social media»), που προτείνει τρόπους φιλτραρίσματος της ειδησεογραφίας και παρέχει στους χρήστες των social media τα εργαλεία που απαιτούνται για τη διάκριση της αληθινής από την ψεύτικη πληροφορία.

Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα που ανέπτυξε το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας αντιπαραβάλλει ένα άρθρο με βάσεις δεδομένων τόσο αληθινών όσο και ψευδών ειδήσεων, καταλήγοντας σε μια βαθμολογία που αποτυπώνει το βαθμό αλήθειας και ακρίβειας της εκάστοτε είδησης.

Related Posts

Οι ειδικοί συστήνουν το power nap εν ώρα εργασίας
Οι ειδικοί συστήνουν το power nap εν ώρα εργασίας
Οι 10 μαγικές τροφές που καίνε το λίπος
Οι 10 μαγικές τροφές που καίνε το λίπος!
Είναι όντως κακή για την υγεία η ζάχαρη
Είναι όντως κακή για την υγεία η ζάχαρη;
Πόσο διατηρούνται οι τροφές
Πόσο διατηρούνται οι τροφές;
Αρέσει σε %d bloggers: