Κίνητρα για αύξηση παραγωγικότητας στην εργασία

Κίνητρα για αύξηση παραγωγικότητας στην εργασία

Κίνητρα για αύξηση παραγωγικότητας στην εργασία: Τι δείχνουν οι έρευνες για τα κίνητρα που αυξάνουν την παραγωγικότητα στην εργασία;

Κάθε εταιρεία θέλει να έχει παραγωγικό προσωπικό. Γι΄ αυτό το σκοπό οι περισσότεροι εργοδότες δελεάζουν τους εργαζομένους τους με μπόνους, ώστε να είναι πιο αποδοτικοί.

Ωστόσο, έρευνα έδειξε πως το μπόνους σε μετρητά δεν είναι και το μεγαλύτερο κίνητρο για τους εργαζομένους, με την πίτσα (ναι, την πίτσα) και τις φιλοφρονήσεις να κάνουν καλύτερη δουλειά.

Payoff: The Hidden Logic That Shapes Our Motivations

Στο νέο του βιβλίο «Payoff: The Hidden Logic That Shapes Our Motivations», ο Νταν Αριέλι περιγράφει πως εξήγαγε το παραπάνω συμπέρασμα, διενεργώντας μελέτη στο εργοστάσιο της Intel στο Ισραήλ.

Σε διάστημα μίας εβδομάδας, κάθε πρωί οι εργαζόμενοι λάμβαναν ένα email, το οποίο τους ενημέρωνε για το «βραβείο» που θα πάρουν, αν ολοκληρώσουν την ημερησία εργασία τους.

Τα email ήταν διαφορετικά για κάθε εργαζόμενο:

  • το ένα έδινε μπόνους 26 ευρώ,
  • το άλλο πίτσα και
  • το άλλο «μπράβο» από το μεγάλο αφεντικό.

Εδώ, αξίζει να σημειωθεί, ακόμα, πως μια ομάδα εργαζομένων δεν λάμβανε κανένα μήνυμα. Αυτή ήταν και η ομάδα ελέγχου.

Την πρώτη ημέρα της μελέτης, η πίτσα ανακηρύχθηκε ο μεγάλος νικητής, με τα επίπεδα παραγωγικότητας να είναι κατά 6,7% υψηλότερα από την ομάδα ελέγχου. Όσο για την φιλοφρόνηση από το αφεντικό ήταν μια «ανάσα» μακριά, στο 6,6%. Το μπόνους, από την άλλη, ήταν στο 4,9%. Απίστευτο!!! 

τα συγχαρητήρια από το αφεντικό αποτέλεσαν το μεγαλύτερο κίνητρο

Κατά τη διάρκεια την εβδομάδας, ωστόσο, τα συγχαρητήρια από το αφεντικό αποτέλεσαν το μεγαλύτερο κίνητρο.

Και όλα αυτά την ώρα που το μπόνους έκανε τελικά τους εργαζομένους λιγότερο παραγωγικούς κατά 6,5%, σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.

Αύξηση παραγωγικότητας στην εργασία με καλά λόγια και όχι με οικονομικά κίνητρα;

Τα ευρήματα του συγγραφέα επιβεβαιώνονται και από προηγούμενες μελέτες, καθώς έχει διαπιστωθεί πως αν και τα οικονομικά κίνητρα είναι πάντα ευπρόσδεκτα, το προσωπικό είναι πιο παραγωγικό, όταν ακούει καλά λόγια για τη δουλειά του κάθε μέρα.

Τι άποψη έχει το London School of Economics;

Για παράδειγμα, το 2011 το London School of Economics δημοσίευσε ανασκόπηση με πάνω από 50 μελέτες σχετικά με τα κίνητρα στον χώρο εργασίας.

Η συγκεκριμένη μελέτη κατέληγε στο συμπέρασμα πως οι εργαζόμενοι εργάστηκαν σκληρότερα, όταν είδαν πως οι προσπάθειες τους είχαν εκτιμηθεί από τους συναδέλφους και τα αφεντικά τους.

Δεν είναι όμως και λίγο ύποπτες αυτές οι μελέτες;

Δηλαδή το συμπέρασμα είναι ότι η παραγωγικότητα ενός εργαζομένου συνδέεται όχι με χρηματικά μπόνους αλλά με τις… φιλοφρονήσεις του μεγάλου αφεντικού!!!

Μήπως τέτοιου είδους μελέτες ανοίγουν τον δρόμο για μισθούς – φιλοφρονήσεις;

Ο υπολογιστής σας «σέρνεται»; Τι να κάνετε;

Related Posts

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Η Ευρώπη εγκαταλείπει τη λιτότητα
Η Ευρώπη εγκαταλείπει τη λιτότητα
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Νέοι κανόνες χρέωσης σε κινητά και σταθερά
Νέοι κανόνες χρέωσης σε κινητά και σταθερά
Αρέσει σε %d bloggers: