Το μικρό «αδερφάκι» του Qashqai…

Nissan JukeΗ Nissan δείχνει να επενδύει πολλά στην κατηγορία των crossover οχημάτων, ειδικά μετά την μεγάλη εμπορική επιτυχία που είχε το Qashqai. Για την ιστορία των αριθμών αξίζει να αναφέρουμε ότι σε ευρωπαϊκό έδαφος και σε διάστημα 2,5 ετών πουλήθηκαν πάνω από 500.000 Qashqai. Το νούμερο αυτό δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες για την επιτυχία ενός ακόμα Crossover, αυτή την φορά μικρότερων διαστάσεων από ότι το Qashqai.

Ήδη με το πρωτότυπο Qazana, που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 2009, η Nissan μας αποκάλυψε τα σχέδια για την παραγωγή ενός μικρού Crossover. Σχέδια που ωστόσο δεν έμειναν απλά σε ένα ακόμα πρωτότυπο.

Nissan JukeΗ σχεδίαση του Juke, πιστή σε μεγάλο βαθμό σε εκείνη της πρωτότυπης έκδοσης, μπορεί να δείχνει περίεργη για ορισμένους, καθιστά πάντως ελκυστικό το compact αμάξωμα των 4,13 μέτρων. Το Juke βασίζεται στην πλατφόρμα «B platform» και προήλθε από τη συνεργασία με τη Renault, με το μεταξόνιο να είναι στα 2,530 μέτρα και τις υπόλοιπες διαστάσεις (Μήκος-Πλάτος-Ύψος) στα 4.135-1.765-1.570 μέτρα.

Χαρακτηριστικά όπως τα μικρά παράθυρα και οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών, παραπέμπουν την σιλουέτα του Juke σε σιλουέτα coupe μοντέλου. Άλλωστε, σύμφωνα και με την ίδια την Nissan, το Juke, αποτελεί μια μίξη ενός μικρού SUV και ενός σπορ αυτοκινήτου. Άλλο ένα χαρακτηριστικό που ενισχύει αυτή την σπορ εικόνα του Juke, είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, των οποίων το σχήμα Boomerang, μας φέρνει πολύ εύκολα και χωρίς ιδιαίτερη σκέψη στο μυαλό, ένα αμιγώς σπορ μοντέλο της Nissan, το νέο 370Z. Την εντυπωσιακή και συνάμα σπορ εικόνα, στο πίσω μέρος του Juke, συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και η ενσωματωμένη αεροτομή. Nissan JukeΓενικά, ο συνολικός σχεδιασμός του Juke, βασίζεται σε τεχνικές που προέκυψαν από το τμήμα CFD (Computational Fluid Dynamics) της εταιρίας, που είχαν φυσικά σκοπό την καλύτερη ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα και συνεπώς την δημιουργία καλύτερης αεροδυναμικής απόδοσης για το μοντέλο. Nissan JukeΕμπρός, υπάρχει ασφαλώς η ίδια εντυπωσιακή σχεδίαση, η οποία χαρακτηρίζεται από την μεγάλη μάσκα αλλά και τα φωτιστικά σώματα, που διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην δημιουργία της σπορ εικόνας του Juke. Καθοριστικής σημασίας, προς την σπορ αυτή κατεύθυνση, ήταν η τοποθέτηση των μεγάλων στρογγυλών φωτιστικών στο κάτω μέρος με την ταυτόχρονη τοποθέτηση των φλάς και της χαμηλής σκάλας ακριβώς από πάνω. Τον σπορ προσανατολισμό του Juke, έρχονται να ολοκληρώσουν τα πολλά νεύρα στο αμάξωμα, καθώς και οι μεγάλες ζάντες.

Nissan JukeNissan JukeΤο εντελώς νέο εσωτερικό συμβαδίζει με το νεανικό χαρακτήρα του εξωτερικού σχεδιασμού και σε τίποτα δεν θυμίζει τα υπόλοιπα μοντέλα της Nissan. Ιδιαίτερα μοντέρνο το εσωτερικό, ενώ φαίνεται να δείχνει και αρκετά ποιοτικό. Το κύριο χαρακτηριστικό στο εσωτερικό αποτελεί η κεντρική κονσόλα, με πηγή έμπνευσης το ρεζερβουάρ μοτοσικλέτας, κάτι άλλωστε που συνέβαινε και στο πρωτότυπο Qazana.

Θα διατίθεται τόσο με την κίνηση στους 2 τροχούς, όσο και ως τετρακίνητο. Το σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί ονομάζεται All-Mode 4×4-i και αποτελεί την εξέλιξη των γνωστών μέχρι τώρα συστημάτων της Nissan. Το νέο σύστημα θα ενσωματώνει και ένα σύστημα κατανομής της ροπής στις στροφές (Torque Vectoring), με στόχο την καλύτερη οδική συμπεριφορά καθώς και τη μείωση των όποιων υποστροφικών τάσεων εμφανίζονται. Όλες οι εκδόσεις θα έχουν την κίνηση εμπρός, ενώ η τετρακίνηση θα συνδυάζεται μόνο με την δυνατότερη έκδοση των 190 ίππων. Τέλος, το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να μεταδώσει από 50/50% στους δύο άξονες, έως και 100% στον πίσω.

Στην Ευρώπη θα διατίθεται με τρία μηχανικά σύνολα, δύο βενζινοκίνητα, και ένα πετρελαίου. Στην κορυφή των κινητήρων θα έχουμε τον υπέρ-τροφοδοτούμενο των 1.6 λίτρων με την απόδοση να φτάνει τους 190 ίππους και τη ροπή τα 240 Nm. Το δεύτερο βενζινοκίνητο σύνολο είναι επίσης 1,6 λίτρων με την απόδοση στους 117 ίππους και τη ροπή στα 157 Nm. O πετρελαιοκινητήρας είναι 1,5 λίτρων με την απόδοση στους 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και τη ροπή στα 240 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ενώ διαθέτει και φίλτρο σωματιδίων (DPF). Το κοινό στοιχείο είναι ότι όλοι οι κινητήρες θα είναι σύμφωνοι με τις οδηγίες ρύπων Euro 5.

Στον τομέα της μετάδοσης η πετρελαιοκίνητη έκδοση θα διατίθεται μόνο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση των 117 ίππων θα διατίθεται με 5άρι χειροκίνητο άλλα και το αυτόματο XTRONIC CVT. Τέλος, η έκδοση των 190 ίππων θα διατίθεται με 6άρι χειροκίνητο και επίσης με το XTRONIC CVT, το οποίο θα έχει και λειτουργία χειροκίνητων αλλαγών για 6 σχέσεις. H ανάρτηση στις προσθιοκίνητες εκδόσεις αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση πίσω θα υπάρχει ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους.

Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 251 λίτρα, ενώ κάτω από το πάτωμα του υπάρχει μια ακόμη πρακτική θήκη (μόνο στις δικίνητες εκδόσεις).

Nissan Juke

Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του Nissan Juke αναμένεται να γίνει στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, ενώ η έναρξη των πωλήσεων του στις ευρωπαϊκές αγορές προγραμματίζεται για το φθινόπωρο του 2010. Όσο για την αγορά της Ελλάδας, περιμένουμε να κάνει την εμφάνιση του τον Οκτώβριο, με τον υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 190 ίππων.

Related Posts

Η Nissan μας κάνει φροντιστήρια για τα EVs
Η Nissan μας κάνει φροντιστήρια για τα EVs
Η ηλεκτροκίνητη πολυτέλεια του μέλλοντος
Η ηλεκτροκίνητη πολυτέλεια του μέλλοντος
Συνελήφθη ξανά ο Carlos Ghosn της Nissan
Συνελήφθη ξανά ο Carlos Ghosn της Nissan
Συνελήφθη ο Carlos Ghosn της Nissan
Συνελήφθη ο Carlos Ghosn της Nissan
Αρέσει σε %d bloggers: