Φορτηγό παράγει ενέργεια αντί να καταναλώνει

Φορτηγό παράγει ενέργεια αντί να καταναλώνει: Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό φορτηγό που παράγει ενέργεια αντί να καταναλώνει!

Ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνουν αργά και σταθερά τις δυνατότητές τους, η ελβετική Kuhn Schweiz AG φαίνεται να έχει λύσει το εμπόδιο της αυτονομίας με το χωματουργικό E-Dumper, και με το παραπάνω. Κατάφερε να δημιουργήσει το μεγαλύτερο ηλεκτρικό φορτηγό έως σήμερα, το οποίο δεν χρειάζεται καν φόρτιση!

Το E-Dumper ζυγίζει 110 τόνους φορτωμένο, ενώ διαθέτει μπαταρία 600 kWh, όση δηλαδή διαθέτουν 7 περίπου Tesla Model S 75D, μαζί. Πρόκειται για μετατροπή του Komatsu HD 605-7 η οποία διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 789 ίππων ξεπερνώντας τους 739 που παράγει ο αντίστοιχος του πετρελαίου, ενώ η ροπή του φτάνει τα 968 κιλά! Με καθαρό βάρος τους 45 τόνους και ωφέλιμο φορτίο 65 τόνων, το «πράσινο» φορτηγό μπορεί να εκτελεί εργασίες χωρίς να χρειάζεται καν φόρτιση!

Πως καταφέρνει να παράγει αντί να καταναλώνει ενέργεια

Αδιαμφισβήτητα, το πιο δυνατό του χαρτί είναι η δυνατότητα να παράγει περισσότερη ενέργεια από αυτή που καταναλώνει. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αναγεννητικής πέδησης η οποία ουσιαστικά μετατρέπει την κινητική ενέργεια, σε ηλεκτρική κάθε φορά που ο οδηγός φρενάρει το όχημα. Κατεβαίνοντας φορτωμένο ένα όχημα καταναλώνει περισσότερη ενέργεια σε σχέση με το να κάνει την ίδια διαδρομή άδειο και ελαφρύ, αφού θα πρέπει να φρενάρει πιο δυνατά. Ενώ τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε τέτοιες περιπτώσεις σπαταλούν ενέργεια κάθε φορά που φρενάρουν, ένα ηλεκτρικό όχημα είναι σε θέση να ανακτήσει την ενέργεια αυτή ώστε να ξανά «γεμίσει» την μπαταρία του και να αυξήσει την αυτονομία του.

Σύμφωνα με τον οδηγό της Formula E, Lucas di Grassi, ο οποίος ήταν παρών στα δρομολόγια, το φορτηγό έφτασε με 80% μπαταρία στον προορισμό του ώστε να φορτώσει. Στην κατηφόρα με κλίση 13% το φορτωμένο ηλεκτρικό E-Dumper κατάφερε να «ανεβάσει» την διάρκεια της μπαταρίας σε 88%! Κάνοντας 20 τέτοια δρομολόγια κάθε ημέρα το φορτηγό καταφέρνει να παράγει ενεργειακό πλεόνασμα 200kWh, αντί να καταναλώσει ενέργεια. Έτσι, γλιτώνει ετησίως 50.000 λίτρα πετρελαίου, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 130 τόνους.

Οι υπόλοιπες προσπάθειες για ηλεκτρικά οχήματα βαρέως τύπου

Ενώ οι προσπάθειες για αποτελεσματικά, ηλεκτρικά οχήματα βαρέως τύπου συνεχίζονται από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η Daimler, το E-Dumper αποτελεί την πιο επιτυχημένη υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης στα οχήματα βαρέως τύπου, έως τώρα, καθώς όχι μόνο προσαρμόζεται στις ανάγκες των εργασιών, αλλά προσφέρει και ξεκάθαρο όφελος.

Η Daimler πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε να παραδίδει το φορτηγό eCascadia με αυτονομία 400 χιλιομέτρων, ενώ η Tesla έχει ανακοινώσει πως μέσα στο 2020 θα κυκλοφορήσει το Tesla Semi με αυτονομία 800 χιλιομέτρων.

Το φορτηγό υδρογόνου της Nikola αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2022 και πρόσφατα έλαβε κρατική επιχορήγηση ύψους $1,7 εκατ. από την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Με το ποσό αυτό η εταιρεία θα προσπαθήσει να εξελίξει την τεχνολογία υδρογόνου και κυψελών καυσίμου που χρησιμοποιούν τα οχήματά της.

Στην κορυφή της ηλεκτροκίνησης η Tesla

via: energos.gr

Related Posts

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Πρωταθλητές κόσμου στο άγχος οι Έλληνες
Πρωταθλητές κόσμου στο άγχος οι Έλληνες
Τα smartphone προκαλούν εθισμό στα παιδιά
Τα smartphone προκαλούν εθισμό στα παιδιά
Η κατάχρηση του smartphone κάνει κακό
Η κατάχρηση του smartphone κάνει κακό
Αρέσει σε %d bloggers: