Όταν το άλογο αγριεύει και γίνεται cobra…

Ford-Mustang_Shelby_GT500_2011

Η νέα Mustang Shelby GT500 επιβεβαιώνει μια βασική αρχή που ισχύει τόσο στην αυτοκίνηση όσο και στην ζωή του ανθρώπου από τα χρόνια των σπηλαίων, ότι δηλαδή “η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ”. Και όταν μιλάμε για τον χώρο του αυτοκινήτου το θέμα της εξέλιξης δεν είναι και τόσο αθώο… Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στην περίπτωση της Mustang, όπου η Shelby American αναλαμβάνει να μεταμορφώσει το άλογο του δημοφιλούς αμερικάνικου μοντέλου σε άγρια cobra, με την βοήθεια και των μηχανικών της Ford που ευθύνονται για την βελτίωση των μοντέλων με τα σηματάκια ST και RS. Το αποτέλεσμα… είναι σίγουρα κάτι παραπάνω από τρομαχτικό φυσικά!

ford-mustang_shelby_gt500_2011ford-mustang_shelby_gt500_2011Βασισμένοι στην επετειακή έκδοση για τα 40 χρόνια, Shelby GT500KR “King of the Road” προχώρησαν στην σχεδίαση και την κατασκευή της νέας  Shelby GT500 του 2010. Ωστόσο, είπαμε η εξέλιξη ποτέ δεν σταματά, οπότε οι ανήσυχοι άνθρωποι της Ford προχώρησαν την ήδη πανίσχυρη Shelby GT500 ένα βήμα παραπάνω, όχι τόσο σε θέμα ιπποδύναμης , όσο σε επιδόσεις.

[singlepic id=199 w=230 float=left]Η καρδιά της νέας Shelby GT500 του 2011 συνέχισε να χτυπά στους ρυθμούς του πανίσχυρου V8 turbo κινητήρα με την  χωρητικότητα των 5,4 λίτρων και την απόδοση των 550 ίππων. Ωστόσο, η βελτίωση στην συγκεκριμένη περίπτωση επικεντρώθηκε από τους μηχανικούς της Ford και της Shelby American σε θέματα βάρους. Οι δίαιτες άλλωστε έχουν πάντα θετικές επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου και φυσικά στις επιδόσεις μιας και το ήδη ισχυρό μοντέλο τα δίνει όλα ολοκληρωτικά.

Βέβαια, τα ανήσυχα πνεύματα της Shelby δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στο πείραγμα του turbo με αποτέλεσμα τελικά η απόδοση να αυξηθεί κατά 10 ίππους και η ροπή του να κατασταλάξει στα 49 κιλά. Πάντως σχετικά με την «δίαιτα» αυτή πραγματοποιήθηκε με την  χρησιμοποίηση μπλοκ αλουμινίου στον κινητήρα γεγονός που μείωσε το βάρους κατά 46 κιλά.  Παράλληλα, έγινε χρήση πιστονιών από αλουμίνιο καθώς επίσης και μικρό-σωματιδίων για τα χιτώνια του κινητήρα, αντικαθιστώντας τα χιτώνια από χυτοσίδηρο που συνήθως χρησιμοποιούνται σε κινητήρες με μπλοκ αλουμινίου.

Ford-Mustang_Shelby_GT500_2011

Για ακόμα μεγαλύτερη μείωση του βάρους μπορεί να γίνει κατ’ επιλογή η χρήση ειδικών ελαστικών πιο ελαφριών, από την Goodyear και συγκεκριμένα τα Goodyear Eagle F1 Supercar G2, τα οποία μάλιστα έχουν εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, ενώ παράλληλα τοποθετούνται και σε πιο ελαφριές ζάντες αλουμινίου.  Συνολικά, πλέον το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.732 κιλά, με αναλογία βάρους 56/44 εμπρός/πίσω, προσφέροντας σαφώς καλύτερη αναλογία στο λόγο  ισχύος/βάρος με θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου, στην επιτάχυνση, αλλά και στο handling και steering του αυτοκινήτου. Επίσης έχει χρησιμοποιηθεί και νέο σύστημα ανάρτησης, χαμηλότερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου, παράλληλα με ειδικό σύστημα αερισμού των φρένων το οποίο απωθεί την σκόνη ψύχοντας τα καλύτερα. Τέλος, η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον πίσω άξονα με την βοήθεια ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων.

Σχετικά με την “δίαιτα” της GT500 ο ιδρυτής της Shelby American, Carroll Shelby, υποστηρίζει πως ο περιορισμός του βάρους είναι συνήθης  τακτική γνωστή ανάμεσα στους κύκλους των φανατικών του είδους των “hot rods”. Επίσης δηλώνει ότι: «δεν είναι και πολύ sexy αυτή η «δίαιτα» σε σχέση με το να προσθέσεις περισσότερα άλογα  ή μεγαλύτερα φρένα, ωστόσο ο περιορισμός βάρους είναι η πιο απλή και συνάμα πιο έξυπνη κίνηση που έχεις να κάνεις σε μια τέτοια περίπτωση».

ford-mustang_shelby_gt500_2011ford-mustang_shelby_gt500_2011Στην συνέχεια σας αφήνουμε να απολαύσετε την νέα Mustang Shelby GT500 σε ένα μοναδικό βίντεο, δυναμώστε την ένταση στα ηχεία του υπολογιστή σας και αφεθείτε στον ήχο του πανίσχυρου V8 κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης, enjoy

Related Posts

Λατρεύουμε Mustang του 1967 και σε Lego
Λατρεύουμε Mustang του 1967 και σε Lego
Καροτσάκι supermarket από Ford
Καροτσάκι supermarket από Ford
Αυξανόμενη η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αυξανόμενη η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το top 10 στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Το top 10 στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Αρέσει σε %d bloggers: