Μπαίνει στην τελική ευθεία το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου

Βγαίνει ο ανάδοχος για το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, στα 5 χρόνια η ολοκλήρωση του. 1000 θέσεις εργασίας για την κατασκευή του και 500 μόνιμες θέσεις και 4000 έμμεσες θέσεις εργασίας στην λειτουργία του…

Mέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να αναδειχτεί ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο παραχώρησης που αφορά την κατασκευή, διαχείριση και εκμετάλλευση του Νέου Αεροδρομίου Ηρακλείου που θα κατασκευαστεί στο Καστέλι.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχει ολοκληρωθεί η εξέταση της προσφοράς, ύψους 480 εκατ. ευρώ της κοινοπραξίας Τέρνα – GMR από το Υπουργείο Υποδομών και κρίθηκε πως είναι οικονομική και συμφέρουσα, ενώ μέχρι τα μέσα της εβδομάδας αναμένεται να δημοσιευτεί και το επίσημο έγγραφο που θα φέρει την υπογραφή του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.

Να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία της προσφοράς η χρηματοδοτική συνδρομή του δημοσίου περιορίζεται στα 180 εκατ. ευρώ. Η προκήρυξη προέβλεπε 220 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό που θα έχει το δημόσιο στην εταιρεία παραχώρησης ανέρχεται σε 46%.

Το δημόσιο επεδίωξε να έχει αυξημένο ποσοστό, επειδή η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας δεν προβλέπει δανεισμό.

Αυτό σημαίνει ότι αλλάζουν οι δυνατότητες, σχετικά με τις απαιτήσεις της Eurostat για τη συμμετοχή του δημοσίου σε συμβάσεις παραχώρησης.

Αναφορικά με τα τέλη του αεροδρομίου, θα είναι περίπου στα 20 ευρώ.

Μετά την ανάδειξη του αναδόχου θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος όπου η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και μετά να πέσουν οι υπογραφές προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος που εκτιμάται σε περίπου 5 χρόνια.

Το διεθνές αεροδρόμιο του Ηρακλείου ήταν το 2016 το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο της Ελλάδος μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Κατά την περίοδο κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Εκτιμάται ότι την περίοδο λειτουργίας περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι θα απασχολούνται σε θέσεις οι οποίες θα είναι σχετικές με τη δραστηριότητά του.

Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.

Το αεροδρόμιο θα διαθέτει διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης 3.200 μέτρων.

Με τη λειτουργία του θα μπορούν να σταθμεύσουν 25 αεροσκάφη, για την εξυπηρέτηση των οποίων θα υπάρχουν πέντε φισούνες.

Στην έκταση του αεροδρομίου, 400 στρέμματα θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.

Τέλος, έχουν προβλεφθεί χώρος στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, χώροι αναμονής για τουλάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί, 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών και πάρκινγκ για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

Οι 15 πιο αρχαίες πόλεις στην Ευρώπη
Τα… διαστημικά χαιρετίσματα στην Κρήτη
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων – Καιρός