0

Αυξήσεις στα πρόστιμα ΚΤΕΟ

Ακριβότερα θα στοιχίζουν τα πρόστιμα ΚΤΕΟ αλλά και ο εκπρόθεσμος τεχνικός έλεγχος…

Ακόμα πιο τσουχτερά γίνονται τα πρόστιμα για τους ΚΤΕΟ-φυγάδες, ενώ μεγάλες θα είναι και οι αυξήσεις σε όσους περνούν το αυτοκίνητο τους από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ εκπρόθεσμα, από 1 Ιουνίου του 2011 και με βάση τον νόμο ν.3897/2010.

Μέχρι και 31 Μαΐου, το παράβολο καθυστερημένου τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ, ανέρχεται στα 17 ευρώ σε περίπτωση που η καθυστέρηση δεν υπερβαίνει τις 15 ημέρες, ενώ για πάνω από 15 ημέρες καθυστέρηση το πρόστιμο είναι 34 ευρώ.

Από τον επόμενο μήνα όμως τα πρόστιμα για εκπρόθεσμο τεχνικό έλεγχο αλλάζουν. Από 1 Ιουνίου λοιπόν το παράβολο καθυστερημένου τεχνικού ελέγχου αυξάνεται κατά το 200% περίπου της κανονικής τιμής του ελέγχου.

Πιο συγκεκριμένα, για καθυστέρηση στον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ που δεν ξεπερνά τις 15 ημέρες το πρόστιμο είναι 20ευρώ. Για καθυστερημένο έλεγχο με καθυστέρηση από 15 εως 30 ημέρες, το παράβολο ανεβαίνει στα 40 ευρώ, για καθυστέρηση από 30 ημέρες εως 6 μήνες το πρόστιμο αγγίζει τα 60 ευρώ, ενώ για τεχνικό έλεγχο πέρα των 6 μηνών τότε το παράβολο θα είναι 80ευρώ.

Αυξημένα θα είναι και τα πρόστιμα που θα επιβάλει η Τροχαία για όχημα που δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ 400ευρώ θα κοστίζει πλέον η ΚΤΕΟ-κλήση, ποσό ωστόσο που μπορεί να πέσει στα 50ευρώ, αν ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί και κάνει την επίσκεψη στο ΚΤΕΟ εντός δέκα ημερών από την κλήση, προσκομίζοντας στην συνέχεια και στην Τροχαία το ενημερωμένο δελτίο τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ.

Σχετικά με την κάρτα ελέγχου καυσαερίων (ΚΕΚ) το πρόστιμο της Τροχαίας θα ανέρχεται στα 200 ευρώ ανάλογα βέβαια και με τις εκπομπές ρύπων του οχήματος. Επίσης στην περίπτωση που η κάρτα ελέγχου καυσαερίων έχει εκδοθεί κανονικά αλλά το όχημα εκπέμπει υπερβολικά μεγαλύτερα ποσά ρύπων, τότε αυτή θα ακυρώνεται ενώ θα επιβάλλεται και πρόστιμο ανάλογο πάντα με τους εκπεμπομένους ρύπους.

Σ’ αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι το δελτίο τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ θα είναι πλέον απαραίτητο και για την ασφάλιση του οχήματος μας. Χωρίς αυτό, το όχημα δεν θα μπορεί να ασφαλιστεί, ενώ και στην περίπτωση ατυχήματος η αποζημίωση δεν θα δίνεται στον ιδιοκτήτη.

Τέλος, να θυμίσουμε ότι ο αρχικός τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ για οποιοδήποτε όχημα, πραγματοποιείται με την ολοκλήρωση 4 ετών από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, με χρονικό περιθώριο από 3 εβδομάδες πριν έως μία εβδομάδα μετά την συγκεκριμένη ημερομηνία. Στην συνέχεια, κάθε επόμενος έλεγχος πρέπει να πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια, με χρονικό περιθώριο από 3 εβδομάδες πριν έως μία εβδομάδα μετά την ημερομηνία που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας. Σε ότι αφορά την κάρτα ελέγχου καυσαερίων ΚΕΚ, αξίζει να θυμίσουμε ότι αυτή πρέπει να εκδίδεται κάθε χρόνο από το πρώτο έτος κυκλοφορίας του οχήματος, ενώ σύμφωνα με το νέο νόμο το δελτίο ελέγχου ΚΤΕΟ θα ισχύει και ως κάρτα καυσαερίων για ένα χρόνο από την έκδοσή του.

Click to share thisClick to share this